Eerste ervaring met Marokko - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu Eerste ervaring met Marokko - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu

Eerste ervaring met Marokko

Door: Henri en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Henri en Marjolein

15 Februari 2009 | Marokko, Rabat

Bonjour !

Daar zijn we dan, onze eerste ervaringen met Marokko zijn er: 45 minuten vertraging, in vliegtuig Marokkaanse muziek, biddende vrouwen, eigenwijze vrouwen die business class gaan zitetn terwijl ze er niet voor betaald hebben, biddende mensen in vliegtuig (voor goede landing??) en ongeduldige man met vrouw en 5 kinderen in rij bij douane. Maar verder een zeer warm welkom door onze chauffeur. Na een rit van 1,5u van Cassablanca naar Rabat een goed hotel met nette kamer in centrum stad.

Bij hotel gegeten voor een prikkie. In oude stad, medina genaamd, vele kleine winkeltjes bekeken en zelf veel bekeken worden. Weinig toeristen gezien. De volgende dag na een prima ontbijt de stad verder verkend. Begonnen in de medina, vele souks (winkeltjes) zederom gezien. Weinig foto s gemaakt omdat we dat niet aandurfden of ze wilden het niet. Verder doorgelopen naar Kasbah des Oudia, het oudste gedeelte van Rabat, soort fort met uitzicht op zee. Daarna door de Andalusische tuinen gewandeld waar kinderen zongen en vrouwen de henna tattoos vrij dwingend aanboden.

Hier uiteraard ook een heerlijk verse mint thee geprobeerd (zie foto). Ziet er iets anders uit dan de Minty Morocco van PickWick, haha. En wat een koopje: 1,20 euro voor een thee en koffie samen. Onze wandeltocht voortgezet naar de Chellah, Joodse wijk, via de medina naar Chellah, een oude Romeinse ruine omringd door prachtige kasteelmuren. Een plaats waar vele ooievaars broeden. Nu krijgen we toch wel hele zware benen en nemen de taxi. Heel duur: voor 0,75 eurocent van de ene naar de andere kant van de stad !

Na een heerlijk broodje weer met de taxi naar de Hassan toren en het Mausoleum. Dit was zeer indrukwekkend. In het Mausoleum liggen de vader en de opa van de huidige koning begraven. Het gebouw had zeer mooie mozaïken en bewakers.

De avond rustig aan gedaan en heerlijk tapas gegeten. Dit was het in Rabat; op naar Meknes morgen !

• 16 Februari 2009 - 19:49

Willy & Alie:

Zo te zien doen jullie veel Marokkaanse cultuur op!
    Wij wensen jullie een fijne vakantie met veel plezier toe, dan verdiepen wij ons in de Oeteldonkse Cultuur:-)

• 16 Februari 2009 - 20:06

Gosia,Ruud & Natalia:

Zo te horen is het een heel andere wereld.
    De taxi is nog goedkoper dan in Polen:).
    we wensen jullie nog hele fijne vakantie en we wachten op het volgende bericht.

Henri en Marjolein

Beste familie, vrienden en collega's, Welkom op onze site ! Via deze site willen we jullie op de hoogte houden van al onze reisavonturen. Jullie hebben voor het eerst van dit dagboek kunnen genieten met onze reis voor 3 maanden naar Australië. Er zijn intussen nog meer reizen geweest en nu gaan we zelfs 4 maanden Nederland verlaten. We willen jullie ook deze reis weer mee laten beleven. Veel kijk- en leesplezier toegewenst, Henri en Marjolein

Totaal aantal bezoekers 119980