De kou in, brrrrrr! - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu De kou in, brrrrrr! - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu

De kou in, brrrrrr!

Door: Henri en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Henri en Marjolein

21 Februari 2009 | Marokko, Rabat

De route door de Dades vallei gaat over vlaktes met mooie uitzichten op de bergen van de Hoge Atlas. We maken even een omweg om de Todra kloof in te rijden. Een prachtige kloof dus weer wat mooie plaatjes geschoten. Verder nu naar de Dades kloof waar we overnachten in de auberge Atlas Berbere. Het ziet er aardig uit, niet het mooiste stekkie waar we gezeten hebben, en het is er echt steenkoud, brrrr. De openhaard gaat wel aan maar hout is hier denken we kostbaar dus veel stoken ze niet.

Er is ook een nederlands stel met hun kinderen en aanhang dus we hebben wat te kletsen. Iedereen klaagt vooral over de ijzige kou. Het lijkt wel winter binnen want je trekt zelfs graag je jas aan. Vroeg naar bed dan maar.

Zondag 22 februari, voor velen een dag waarop het carnaval losbarst !
Ondanks de kou hebben we goed geslapen. Douchen is er niet bij want na 10 minuten nog geen warm water. Omdat we een wandeltocht om 8.30u voor de boeg hebben willen we op tijd gaan ontbijten. De concierge, Houssein, is echter nog niet wakker. Later na een mager ontbijt gaan we met Larson (hij noemt zich naar de zweedse voetballer) onderweg voor een drie uur durende wandeltocht door het Dades gebergte.

Lekker even wat inspanning. Prachtige vergezichten en de wandeling door de kloof is echt super. Het laatste stukkie is echter met opgestroopte broeken en op blote voeten door ijskoud smeltwater dat ok vrij snel stroomt. Gelukkig neemt Larson mij, Marjolein , bij de hand want vallen met een camera en video hier is niet bevordelijk. De overtocht is maar 20 meter maar doet echt vreselijk zeer aan je voeten. Die stenen lijken wel messen ! Zelfs Henri, geen watje, vindt het op z n zachts gezegd niet prettig. Maar het laatste stukje helpt Larson hem ook. Toch een hele mooie ervaring !

Nu verder met de auto via Ouarzazate richting de kasbah Ait Benhaddou.

• 24 Februari 2009 - 10:10

Willy & Alie:

Wat een ervaring zeg!! Jullie doen het toch maar weer.

Wij houden het maar op het "werme gevuul" van Oeteldonk.

Henri en Marjolein

Beste familie, vrienden en collega's, Welkom op onze site ! Via deze site willen we jullie op de hoogte houden van al onze reisavonturen. Jullie hebben voor het eerst van dit dagboek kunnen genieten met onze reis voor 3 maanden naar Australië. Er zijn intussen nog meer reizen geweest en nu gaan we zelfs 4 maanden Nederland verlaten. We willen jullie ook deze reis weer mee laten beleven. Veel kijk- en leesplezier toegewenst, Henri en Marjolein

Totaal aantal bezoekers 119980