Op naar de woestijn ! - Reisverslag uit Merzouga, Marokko van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu Op naar de woestijn ! - Reisverslag uit Merzouga, Marokko van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu

Op naar de woestijn !

Door: Henri en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Henri en Marjolein

20 Februari 2009 | Marokko, Merzouga

Vanochtend heerlijk in de zon ontbeten in de kasbah. Dan op naar het zuiden naar Merzouga.

Bij kasbah Mohayut, van waar we straks vertrekken, echt marokkaans geluncht wederom in het zonnetje. Om 15.00u stond ons vervoer, twee kamelen, voor ons klaar samen met Mohammed onze kamelendrijver. Hij kan net een paar woorden frans, engels en spaans dus dat wordt weer met handen en voeten praten. De lucht betrekt helaas en we hebben onderweg zelfs wat spatten regen en een stevige wind. Maar de rit door de Erg Chebbi woestijn is relaxed en prachtig. Achter ons komen nog vier kamelen, wie weet ook naar ons kamp. Na een uur zien we ons kamp, spannend !

Het is echt apart. Er is zelfs een echte WC gebouwd. De tenten bestaan uit dekens en kleden en er staat een zelf getimmerd houten bed in met 6 dekens. We zijn benieuwd hoe koud het zal zijn.

De andere vier kamelen arriveren ook met een Braziliaans stel met twee tieners. Ze praten gelukkig ook engels want mijn spaans is na twee lessen nog niet zo goed, haha. We kijken wat rond maar de ontvangst verder is niet heel toeristisch. Geen warm welkom met thee en uitleg over wanneer eten en hoe of wat.

Het weer is bewolkt dus die zonsondergang vergeten we. Het wordt donker en snel koud. Om 18.30u krijgen we thee met pinda s en popcorn in de woonkamer-tent. We kletsen wat en wisselen ervaringen uit over Marokko en onze eigen landen. Wel gezellig ! Om 19.30u krijgen we een heerlijke marokkaanse soep geserveerd en daarna een tajine met groenten en kip. Echt verrassend hoe Omar in het hutje zo heerlijk heeft kunnen koken.

Dan gaat het kampvuur aan en trommelen, we wat en Mohammed zingt er een Berber hit bij. Het is toch best koud maar we hebben vele truien en jas aan. Om 21.30 gaat het kaarsje bij on suit en duiken we de tent in. s Nachts nog een prachtige sterrenhemel gezien ! Nee, niet in onze dromen. De lucht is mooi helder en echt heel veel sterren zijn er te zien (net zoals in Australië).

De volgende ochtend, zaterdag 21 februari, de zonsopgang om 7.00u gezien. Echt een plaatje hoe de zon stukje voor stukje de duinen verlicht. Nog even een glaasje mintthee voordat we de kamelen weer gaan belasten met ons gewicht. Nu in de zon is de woestijn des te mooier.

Bij de kasbah op het boventerras in de zon zeer uitgebreid ontbeten. We krijgen de mogelijkheid om ook nog even te douchen, perfect dus. Daarna op naar de Dades vallei (zie volgende verhaal).

PS Waar we het hier over kamelen hebben bedoelen we eigenlijk drommedarissen. Gezien het aantal bulten.

• 24 Februari 2009 - 09:41

Paul & Vanessa:

Tjonge Tjonge,
    wat een mooie verhalen en foto's weer!! Kan jullie mailtempo niet meer bijhouden :-)
    geniet er nog van!!

Henri en Marjolein

Beste familie, vrienden en collega's, Welkom op onze site ! Via deze site willen we jullie op de hoogte houden van al onze reisavonturen. Jullie hebben voor het eerst van dit dagboek kunnen genieten met onze reis voor 3 maanden naar Australië. Er zijn intussen nog meer reizen geweest en nu gaan we zelfs 4 maanden Nederland verlaten. We willen jullie ook deze reis weer mee laten beleven. Veel kijk- en leesplezier toegewenst, Henri en Marjolein

Totaal aantal bezoekers 119988