Verkenning van Kununurra en omgeving - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu Verkenning van Kununurra en omgeving - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu

Verkenning van Kununurra en omgeving

Door: Henri en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Henri en Marjolein

12 November 2011 | Australië, Kununurra

Dinsdag 8 november

Vandaag geswitched van camping in Kununurra vanwege de betere ligging nl. aan het meer. De auto maar eens gepoetst van binnen ook want dat zand van die gravelroads kruipt echt overal in. Ja ma, het was geen donderdag maar wel poetsdag vandaag, haha. Verder heerlijk even het zwembad in en Kununurra in voor wat info en verder niets, heerlijk zo’n dagje. We horen wel dat de National Parks en El Questro, een wilde paardenranch, langs de Gibb River Road helaas dicht zijn vanwege einde van het seizoen en de hitte. Nu hadden we al besloten de Gibb River Road, ook een lange gravelroad van 800km, niet meer te doen vanwege de mogelijke grote regenval. We hadden ook al wel genoeg gehobbeld door die auto heen. Maar dat die NP’s en El Questro dicht zijn is wel jammer want die lagen op aan andere manier wel kort bereikbaar vanaf de gewone verharde weg. Maar helaas dat maak je gewoon vaker mee en plannen worden nog als eens gewijzigd. We vermaken ons wel hoor, haha.

Woensdag 9 november

Vandaag even Kununurra in geweest, maar weer een boodschappen gedaan want ja die koelkast is niet zo groot. Bij de supermarkt hebben ze net als in Nederland een prikbord met allerlei mededelingen, dingen die te koop worden aangeboden en ja dan hangt daar een A4-tje met een foto van een Aboriginal vrouw erop en die trok onze aandacht dat briefje. Wat was het nu ? Die vrouw was al enige tijd overleden maar nu was er dan over 1,5 week de kerkdienst cq begrafenis en er werd expliciet bij vermeld dat je niet dronken mocht verschijnen uit eerbied voor die vrouw. Ja, die Abo’s hier doen helaas niets anders dan in het park liggen, bij het winkelcentrum rondhangen en alcohol drinken. De spiritus die wij nodig hebben om te kunnen koken wordt zelfs achter de toonbank gezet en daar moet je echt om vragen anders nemen ze die nog mee om op te drinken. Dus ja dan moet zo’n melding wel.

We rijden vandaag iets terug richting Darwin om naar Lake Argyle te gaan. Het schijnt een prachtig meer te zijn met een leuke camping met een zwembad van waaruit je uitkijkt op dat meer. Toen we daar aankwamen zagen we die 3 Aussies weer dus lekker mee in het zwembad liggen kletsen en later een goed biertje mee gepakt. Die melding van dat zwembad klopte echt. Een foto ervan kon zo in een brochure van een superdeluxe vakantie. Prachtig dat uitzicht ! Helaas wordt de avond verstoord door onweer en regen.

Donderdag 10 november

De regen en zeker de donkere wolken houden nog aan. Jammer, anders hadden we hier nog wel een dagje langer gebleven vanwege de relaxte camping en schitterend uitzicht. Dan maar op naar Wyndham en omgeving voor enkele bezienswaardigheden. Vanwege de regenval moeten we wel even voorzichtig een ondergelopen weg oversteken waarover het water nog aardig sterk stroomt en een boom iets in de weg ligt Maar we komen er wel doorheen gelukkig.

Het dorpje Wyndham is helemaal niets, er is een haven waar niet veel te zien is, het is vervallen en we voelen ons er niet echt op ons gemak. Snel maar weer op weg. We rijden nog over een ca. 25km lange gravelroad heen naar de Prison Boab Tree. De Boab Tree is een grappige kegelvormige boom. We hebben ze al regelmatig nu in dit gebied, the Kimberley, gezien. De ene boom werd echter vroeger gebruikt om mensen die opgepakt werden langs deze weg even voor 1 nacht op te sluiten voordat ze verder gebracht werden. Het is een grote holle boom. Wel leuk om even te zien en de rit er naar toe zeker. De weg ligt langs de Kings River, een rivier waar we krokodillen zouden kunnen zien maar helaas ze waren naar het strand, hadden een snipperdag. Wel zien we wat kleine slangetjes in het water. Gelukkig maar dat we niet vast zijn komen te zitten tijdens de oversteek van die rivier, haha. Want ja, anders moet de bijrijder er weer uit en raadt eens wie dat is ….

Vrijdag 11 november

We hadden overnacht in het Parry Lagoon Nature Reserve waar we als enige op die camping daar stonden. Ze zouden ook het weekend gaan sluiten. We moesten niet bang zijn van enkele dieren in het toiletgebouw had de vrouw al gezegd. Nou dat hebben we geweten: kikkers, kleine hagedissen maar daar waren we al gewend, haha. Maar dan was daar ineens een hele hele hele grote spin op het douchegordijn dat je net dicht wil schuiven. Ja, dan schrik je toch echt wel even. Hup die douche weer uit en eerst dat ding maar eens wegjagen. Verder een rustige nacht en door de vogels met vrolijk gekwetter gewekt.

Op naar Broome voor wat dagen aan het strand en overheerlijke sushi in Chinatown (ja Vanes). Here we come ! We halen die trip niet in één keer want het is 1080km dus we zullen overnachten in Fitzroy Crossing.

Zaterdag 12 november

Vroeg eruit want we willen rond de middag in Broome zijn om al even van de zon te gaan genieten. En ja hoor, een lekke band. De auto overhoop om de benodigde spullen te zoeken maar dan is het ook zo gebeurd. Appeltje eitje. Verder niets spannends onderweg, 400km eentonige weg en dan is daar het strand. Heerlijk de middag gerelaxed aan het strand. We zien dat je hier zelfs met de auto het strand op mag dus dat wordt morgen genieten.

• 13 November 2011 - 09:01

Saskia:

Goedemorgen, bij jullie goedenacht, wat een geweldige verhalen + foto's, ik had even wat verslagen in te halen, maar leuk geschreven, wat een avontuur! Geniet ervan! Liefs x uit Rossum

• 13 November 2011 - 10:05

Marien :

Lieve ome henri en tante Lein,

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf hoor al die mooie dieren. Toch fijn hé, ome Henri dat die krokodil niet zo groot bestaat! Bedankt voor de mooie dieren foto's! Mama draait ze uit voor in mijn album.

Groetjes Marien

• 13 November 2011 - 10:36

Theo&Henriette.:

Ik zie wel wie de peilmeester is voor de doorsteek.Marjolein is niet bang uitgevallen in de douche.Weer mooie foto,s wat een uitzicht.Loopt het seizoen daar al af omdat er al parken dicht gaan.We blijven genieten van de mooie verhalen.Een boek schrijven?
    Groetjes uit Velddriel.

• 13 November 2011 - 11:02

Carine:

Heb je toch een beetje herfstgevoel, met zo'n dikke vette spin op je douchegordijntje!!!!
    Ik wist trouwens niet dat Hen zo'n grote ranche kan bestieren?
    Jullie hebben in indergeval een prachtig avontuur.
    Ben wel een beetje jaloers op de ene foto in de pool, kan me voorstellen dat je daar nog wel ff had willen blijven.

Groetjes van ons alle

• 13 November 2011 - 18:03

T En M:

Ook uit schijndel hebben jullie volgers.
    Wij genieten van de mooie verhalen en de prachtige foto's.
    Het is leuk om zo een kijkje te nemen in jullie dagelijks avontuurlijk leven.
    We kijken weer uit naar het volgend verslag.
    Vanuit een mistig schijndel, alle goeds.

• 14 November 2011 - 14:18

Eline En Anton:

ola....
    Gave dieren hoor....en dan zeker die hele kudde koeien....echt iets voor anton hahahha
    had ie nog een mooi handeltje kunnen doen daar!!
    Maar dat laten we maar over aan henri....die was er nu toch....!
    Jij ben nie bang Marjolein...door het water heen voorop....douchegordijn met spin....
    zou in mn broek sch......ten!!
    dank jullie weer voor een mooi verslag,ga zo door!
    groetjes van ons!!

• 14 November 2011 - 15:40

Sjors En Mees :

Hoi ome Henrie hoe is het met jullie oma an mist jullie erg groetjes sjors

• 14 November 2011 - 23:45

Vanes:

He hen & mar!
    Heerlijk om jullie verhalen weer te lezen! Sushi was zeker lekker ;-)
    Nog bedankt voor jullie kaartje de 30 e! Superleuk. Jammer alleen dat we die loempia s en al dat eten van mijn moeder zonder jullie moesten verorberen ;-P
    Geniet er nog van en kijk al uit naar t volgende verslag!
    X vanuit errug koud en mistig driel

• 15 November 2011 - 17:55

Henk Murraij:

Ha maatjes,

Heerlijk weer jullie verslag te lezen. Dieje kikker is zeker op 11-11-'11 geschoten? En wanne lekkere kriebelspin. Inderdaad, die foto van het zwembad kan zo in de brochure. En gullie makt dé ammel mee zeg. Prachtig.

Liefs en een dikke knuffel.

Henk

• 16 November 2011 - 10:44

Tante Annie En Annek:

Hallo Marjolein en Henrie,

We lezen regelmatig jullie verhalen en bekijken de foto's.
    Erg leuk om te zien. Wat een mooi natuur.
    Horen natuurlijk ook van Dien en Marinus hoe het jullie vergaat.

Heel veel plezier nog en tot over enkele maanden!

Tante Annie en Anneke

• 16 November 2011 - 20:54

Jack En Christine:

Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen en wat een gave foto's! We willen zo ruilen! Veel plezier, de winter is hier op komst, ha ha nachtvorst....

• 18 November 2011 - 22:45

Antoon En Jacqueline:

Hey daar, leuk die reisverslagen en hele mooie foto's... Super dat we jullie belevenissen kunnen lezen! Het lijkt me een geweldige ervaring. Geniet er maar van!

Groetjes Antoon, Jacqueline, lieke en Luuk.

P.S Onze Luuk slaapt al met zijn helm op, hij kan niet wachten....hhaha Hij hoopt 2 december zijn theorie te halen. We zullen zien.. Zijn cijfers waren in ieder geval goed :)