Bezoek aan unieke Bungle Bungle Ranges - Reisverslag uit Sydney, Australië van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu Bezoek aan unieke Bungle Bungle Ranges - Reisverslag uit Sydney, Australië van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu

Bezoek aan unieke Bungle Bungle Ranges

Door: Henri en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Henri en Marjolein

07 November 2011 | Australië, Sydney

Zondag 6 november

We zijn vroeg wakker want we zijn weer een beetje uit ons ritme. We zijn namelijk nu Halls Creek in de staat West Australie en daar is het weer 1,5u vroeger dan in het Northern Territoty waar we vandaag kwamen. Relaxed ontbijten, auto een keertje wassen en dan onze route maar weer vervolgen. Op naar Bungle Bungle Ranges in het Purnululu NP, zo’n 130km rijden. Vanaf de verharde weg is het dan ca. 53km echt een 4WD route. De banden iets leeg laten lopen en dan gaan we ervoor: heuvel op en af, riviertjes door. Marjolein mag als eerst dor zo’n riviertje lopen om als het ware de diepte te peilen maar het valt allemaal reuze mee. Wel is de 4WD stand wel noodzakelijk hier. Best spannend af en toe. Het informatiecentrum is gesloten maar daar moet je wel de toegangsprijs en de overnachtingsprijs netjes in een enveloppe doen en je gegevens noteren. Het gaat hier op basis van goed vertrouwen zeg maar. Ons lijkt het dat de ranger die hier rondrijdt dit wel controleert. De plek waar we overnachten is echt back to basic: geen douches, geen winkel, geen elektriciteit, wel een prachtige natuur. Die middag genieten we van de zon en doe we heerlijk niets.

Maandag 7 november

Vanochtend weer vroeg op want gezien de temperatuur hier boven de 40 graden kan stijgen is dat wel raadzaam. Alles weer ingepakt en klaar om te vertrekken …. maar helaas de auto start niet. Hij geeft geen kick. Wellicht toch iets te lang geweest voor de accu om de koelkast op temperatuur te houden, balen. En nu ? Gelukkig staan we niet alleen hier in dit park en door even wat hulp te vragen worden we verwezen naar 3 echte Aussies (die hun mannenvakantie hebben zo te zien, haha) die gelukkig startkabels hebben. Zoals echte Aussies helpen ze je direct maar met de startkabels lukt het nog niet maar we hebben ook nog de trekkabel dus wallah hij draait weer. Gelukkig gaan zij vanochtend dezelfde wandeling maken als wij dus mocht hij na de wandeling weer niets starten komen we toch dit park wel uit.

Het blijken gezellige gepensioneerden te zijn en samen met nog een Zwitser maken we de Piccaniny wandeling door het park. De rotsformaties die we hier zien lijken door de afwisselend zwarte en oranje horizontale strepen en ronde toppen wel op bijenkorven. Het is een uniek park en staat daarom ook op de werelderfgoedlijst. Tijdens de wandeling lopen we naar een mooi uitkijkpunt en door een schitterende kloof die eindigt in the Cathedral zoals ze dat hier noemen. Al met al een leuke tocht door een schitterend apart gebied met gezellige Aussies. We kletsen wat af en wisselen het emailadres ook nog even uit want één van die Aussies zoekt uitdagingen over heel de wereld en ja Henk ik heb hem verteld over de Nijmeegse 4-daagse dus wiet weet hebben we er weer een loper bij, haha.

Na onze wandeling maken we de echte 4WD weg weer terug en dit keer heeft Henri de slag en de smaak te pakken en lukt het ons een snellere terugreis te maken. Prachtig zo’n rit maar ook blij dat het er weer op zit. We rijden door naar het noorden naar Kununnarra waar we eens lekker wat rust nemen. De eventuele bezienswaardigheden liggen hier wat dichter bij elkaar dus dat scheelt wat reistijd.

• 09 November 2011 - 09:57

Dikky:

Ha Marjolein,

Grappig je verhaal over de kennismaking met de Aussies. Een paar geleden heb ik op Alempop ook een paar leuke Aussies ontmoet, dankzij Hans. Als die 'van jou' net zo goed kan zingen en feesten dan is ie zeker WEDREN proef en van harte welkom voor een walk of fame.
    Geweldige reis zijn jullie aan het maken, verslag en foto's zijn elke keer weer zeer de moeite waard.

Groetjes uit een zonnig Velddriel

• 09 November 2011 - 10:23

Willie :

Wederom geweldig!! Volgens mij horen jullie niets anders dan lof!! Maar besef , hoeveel plezier jullie ons doen met je leuke verslagen (wie schrijft ze eigenlijk?) en foto's. groetjes.

• 09 November 2011 - 12:49

Phia:

Tjonge, jonge, wat prachtig allemaal weer.
    En volgens mij kan Henri volgend jaar ook meelopen met de 4-daagse, hi hi.

Groetjes Phia

• 09 November 2011 - 16:25

Nathalie De Graauw:

Leuk he dat overal waar je bent er altijd mensen zijn om te helpen.
    Ik denk altijd maar dat er toch nog meer aardige mensen op de wereld zijn dan slechte :-)
    En je hebt met zulk terein wel hulp nodig ook haha.
    Dan ben je wel ff door elkaar geshaked als je daar van terug komt.
    Maar wel de moeite waard als ik naar de fotos kijk.

Jullie hebben nog wel een druk programma zie ik zo.
    Niet vergeten op tijd een pilsje te pakken he (alhoewel ik daar denk ik niet heel bang voor hoef te zijn :-) )

Hier alles ok, net terug uit Indonesie.
    Ook een lange reis maar met 8 stoelen voor 2 man en een baby kom je een heel eind qua slapen in het vliegtuig dus dat ging goed. Morgen weer aan het werk dus dan zal ik extra vaak aan jullie denken. Nu was ik nog niet zo jaloers omdat ik zelf in de vakantiestemming zat maar dat is dus vanaf morgen weer anders haha.

Tot snel.

Groetjes Nathalie

• 09 November 2011 - 21:48

Henk Murraij:

Hello folks,

Wat een pracht verhaal weer. Sjonge wat 'n avontuur toch weer. Schétte gullie nie soms in oew broek zo afgelaten en alleen? En wat een prachtige foto's weer.
    Trouwens die mee dat rode t-shirt staat bij mij wel op de bank hoor. Die mag met ons wel een ommetje maken in Nijmegen............
    De kaart is rond gegaan zondag en heel veel lieve groetjes terug. We hebben heel veel op jullie geklonken dus de eerste 10 jaar kunde niks krijgen, nog gin griepke.

Genietse weer en ik kijk uit naar jullie volgende verslag.

Liefs, xxx Henk

• 10 November 2011 - 17:06

Theo&Henriette.:

De wegenwacht kom daar niet denk ik?Jullie maken ook overal vrienden Maar goed dat je allwheel drive hebt. Je komt wel op afgelegen gebieden maar wel mooi.Groetjes Theo&Henriette

• 11 November 2011 - 06:50

Mootje:

Hallootjes,

Wat leuk dat je ons zo op de hoogte houdt helemaal met al die mooie jaloersmakende pica's erbij.

Maar die temperatuur 40 graden pfffff....en hier is het gewoon kkkk..kkkkk..koud. Wat een geluk dat je die aussies tegenkwam incl startkabels en dat ze dezelfde wandeling gingen maken (dat zijn de dingen die hier nou zo leuk aan zijn, de contacten die over de hele wereld kunnen ontstaan).

Toen je over de uitdaging van nederland begon dacht ik aan Henk zijn stamppot-party, avondje doorzakken in plaats royaal of de gayparade bedoelde :-)

Maar okay de nijmeegse 4-daagse kan ook een uitdaging zijn haha...geweldig als ze vd partij zijn overigens.

Have fun x

• 11 November 2011 - 06:51

Mootje:

@ Willie, dat vroeg ik me ook af....ik gok Marjolein

• 11 November 2011 - 22:32

Eline En Anton:

Hallootjes.....
    ook ik zit met veel plezier iedere keer jullie verslagen te lezen!
    wat een avontuur en wat een mooie foto's weer!
    het is gewoon verslavend aan het worden hahaha
    ga zo door en doe voorzichtig en geniet ervan!
    houje war! Eline x

• 13 November 2011 - 14:03

Goyita:

Wat een prachtig landschap. Gelukkig is het met jullie car goed afgelopen!

Vroeg me af of er nog oude fosielen te vinden zijn. Zo'n rond gesteente kan toch maar enkel door water gevormd zijn!? Leuk om ook nog wat reizigers uit OZ zelf tegen te komen. Effe andere aanspraak en leuke (wandel)ervaringen uitwisselen.

Ik kijk weer uit naar jullie volgende verslag!

Oetelgroetjes (jaja, dunElfdevandunElfdevandunElfde was weer een geweldig gezellig feest),
    Goyita