Het afscheid van Australie ! - Reisverslag uit Perth, Australië van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu Het afscheid van Australie ! - Reisverslag uit Perth, Australië van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu

Het afscheid van Australie !

Door: Henri en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Henri en Marjolein

13 December 2011 | Australië, Perth

Zaterdag 10 december

Vanuit Mildurah aan de westkust rijden we weer terug naar Fremantle, naar dezelfde camping als laatst. Het weer nodigt gelukkig vandaag wel uit voor nog enkele uurtjes strand, dit keer Southbeach genaamd, vlakbij onze camping. ’s Avonds lekker op z’n Australisch geBBQd.

Zondag 11 december

Vandaag zondag maar het is geen rustdag maar joepie (hmmm) het is poetsdag ! Ja, na twee maanden is onze auto/keuken/woonkamer/slaapkamer toe aan de grote schoonmaak ! Alles moet dus nu echt die camper uit en dan zie je wat je allemaal bij je had en toch nog extra verzameld hebt. Moeten die kleren ook weer echt allemaal in de rugzak ??? Ben benieuwd of dat nog wel kan, haha. Voor de extra spullen hebben we in ieder geval een tas gekocht dus als we maar onder de maximale kilo’s blijven. Na enkele uurtjes ziet onze camper er weer als (bijna) nieuw uit.

Als beloning voor onszelf gaan we vanavond uit eten. De koelkast hebben we ook niet meer aangevuld dus het is ook gewoon noodzaak. Het wordt dit keer pizza voor de eerste keer in twee maanden. We willen net een wijntje bij het eten bestellen maar zien dat het BYO hier is en dat betekent Bring Your Own. Sommige restaurants hebben namelijk geen drankvergunning en mag je dus je eigen fles wijn of bier meenemen. Apart hè ! Marjolein gaat daarom even om de hoek om bij de drive-in slijterij (ja, die hebben ze hier, lijkt Mac Donalds wel, haha) een flesje rode wijn te halen en dan weer terug naar het restaurant. De pizza en de wijn smaakten heerlijk. Wat ook leuk aan dit restaurant was dat de kinderen zelf hun deeg voor een pizza mochten rollen en zelf de ingrediënten erop mochten leggen. Ja, zo kunnen de kinderen nooit zeggen: Die lust ik niet ! Een goed idee voor in Nederland vonden wij.

Maandag 12 december

Vandaag is het zover: met pijn in ons hart moeten we de camper inleveren. We waren er echt een beetje aan gehecht. Eerst de spullen afgeleverd bij ons hostel in de wijk Northbridge in Perth. Bij het depot van verhuurbedrijf checken we met elkaar de camper nog even en alles wordt goedgekeurd en dan met de trein terug naar Perth centrum. In de wijk Northbridge bevinden zich veel cafés en restaurants en ook het nachtleven van Perth. Wij maken er echter geen nachtwerk van want morgenvroeg staat de taxi er om 5.30u omdat we om 8.00u al de lucht in gaan. Eerst naar Sydney en dan op naar Auckland, Nieuw Zeeland !

Het was voor ons in ieder geval wederom een fantastische reis en weer totaal anders als ons vorige bezoek vier jaar geleden aan Australie. Dit was veel meer natuur, veel meer verschillende diersoorten en veel meer avontuur. Dit keer echt de outback in wat ook een aparte ervaring was. Tsja na 56 overnachtingen in 2 hostels en op 34 campings, na 12.105km door noord, midden en west Australie gereden te hebben kunnen we nu wel zeggen dat we Australie echt goed gezien hebben.

Dit was dan ook ons laatste verslag vanuit en over Australie. Maar niet getreurd (want ja, sommigen zijn verslaafd geworden begrepen wij, haha), jullie mogen ons de laatste twee maanden ook nog volgen op ons volgende avontuur ! Bedankt in ieder geval voor al jullie leuke en lieve reacties tot nu toe. Hou vol hoor want wij genieten daar ook weer van.

• 14 December 2011 - 07:01

Anja De Kock:

Hey Henri en Marjolein,

wat gek, het voelt net alsof wij nu ook een beetje afscheid nemen van Australie, lees jullie verslag echt met een beetje een afscheidsgevoel in m'n buik, raar he?

Maar gelukkig gaan jullie nog 2 maanden nieuwe avonturen tegemoet en kunnen wij nog een tijdje meegenieten van jullie belevenissen in Nieuw Zeeland. Ik heb er nu al zin in ;-)

Goede reis gewenst en veel plezier in New Sealand.. we blijven jullie volgen.

Groetjes Kees, Anja, Benthe en Rint

• 14 December 2011 - 07:14

Renate:

Hey wereldreizigers, echt genieten van jullie verhaaltjes en foto's en goed te horen dat jullie zo van Australie hebben genoten! En nu op naar Nieuw Zeeland, binnenkort maar weer ff aan de Skype.... hele dikke kus!

• 14 December 2011 - 07:28

Arjan En Albertine:

Jullie hebben waarschijnlijk met een wereldkampioen gekletst in de supermarkt van Fremantle. De zeilwedstrijd was hier in het nieuws, omdat zeilster Marit Bouwmeester WK-goud won.

We krijgen heimwee naar ons busje, waar we vier maanden mee rond hebben gereden in Nieuw Zeeland. Wat een fantatisch land is dat toch. Heel veel plezier!

• 14 December 2011 - 08:52

Anja Kurvers:

Hey wat leuk om te lezen wat voor reis julle hebben
    Inmiddels weer aangekomen in Nieuw Zeeland.
    Veel plezier en genieten maar.
    Groetjes Loek en Anja

• 14 December 2011 - 09:07

Fam. Van Deelen:

Hey Luitjes,

Nou op naar Nieuw-Zeeland. We zijn erg benieuwd wat we daar over kunnen gaan lezen.
    Jullie vonden die pizza wel wat voor Nederland. Wij vinden die Drive-Inn ook wel wat!!
    Geniet ervan, dan doen wij dat van de verslagen van jullie!!
    Dikke Kus Harald, Basselien, Lauren en Jasper.

• 14 December 2011 - 09:36

Jopie Van Andel:

Verslaafd en ook verwend.Gelukkig zijn jullie regelmatige schrijvers.
    Ik betrap mezelf erop dat ik na een paar dagen geen mails van jullie al denk:Waar blijven de foto` s en de tekst.(erg he)
    Nou veel plezier dan maar weer en ik zal geduldig wachten.
    Doei JANA

• 14 December 2011 - 13:57

Cor & Thea:

Op naar het nieuwe avontuur,natuurlijk zijn wij er ook een beetje bij (ha ha).
    Was Henri een nieuwe fiets aan het uit zoeken,wel een leuke kerstboom.
    tot het volgende verhaal.
    Groetjes

• 14 December 2011 - 20:01

Cobie En Frans:

De mailtjes waren tot nu een feest om te lezen, via jullie krijgen wij ook een mooi beeld van down under. en als je laatste foto's ziet zal er wel overgewicht zijn als jullie naar New Zeeland af reizen.
    maar wat je niet mee kunt nemen gewoon in de opslag laten liggen, altijd een mooie reden om terug te gaan.

wij wensen jullie een goede reis naar New Zeeland en zijn benieuwd wat jullie daar allemaal meemaken.

groetjes,

De Traatjes.

• 14 December 2011 - 20:52

Dikky:

Natuurlijk ga ik mee naar Nieuw Zeeland....

een hele fijne vlucht en tot gauw

Dikky

• 15 December 2011 - 17:52

Eline En Anton:

hallo daar....
    nou dat was australie....nu op naar nw.zeeland!!
    kom maar weer op met de mooie verhajen en kei leuke foto's,
    we genieten ervan!!!
    Heel veel plezier daar en hopen op net zo'n mooi avontuur als in
    australie!!!!Blijf vooral genieten!!!
    groetjes Anton en Eline

• 15 December 2011 - 21:57

Henk Murraij:

Ha luitjes,

Hedel city hier. Zeker geen thuiszorg daar om de bus te soppen. Och, dé motte mar vur lief nemen dan war. Op naar Nieuw Zeeland. Genietse en ik ga het allemaal weer meebeleven.

Liefs, Henk

• 19 December 2011 - 21:00

Germa:

Hey Henri en Marjolein,

Op naar Nieuw-Zeeland! Ook weer benieuwd wat jullie daar gaan zien en beleven. Jullie kunnen trouwens altijd nog Henri's auto (thuis) verbouwen tot camper zodat jullie straks ook in Nederland kunnen rondtouren in jullie eigen camper! Eerst maar lekker 2 maanden gaan genieten van Nieuw-Zeeland en wij lezen graag jullie belevenissen aldaar.

Liefs en een dikke kus van ons.