De eenzame rit op de Tanami Road - Reisverslag uit Halls Creek, Australië van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu De eenzame rit op de Tanami Road - Reisverslag uit Halls Creek, Australië van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu

De eenzame rit op de Tanami Road

Door: Henri en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Henri en Marjolein

05 November 2011 | Australië, Halls Creek

Vrijdag 4 november

Na wat proviand voor onderweg ingeslagen te hebben in Alice Springs gaan we op weg naar de Tanami Road. We nemen deze gravelweg van ca. 1000km om schuin omhoog te rijden naar Halls Creek zodat we niet de hele weg terug omhoog moeten naar Katherine. We zijn zeer benieuwd wat deze weg ons zal brengen en hoe lang we er over doen. Gelukkig zijn de eerste 200km verhard tot aan het enige Roadhouse wat nog open is. We eten daar een overheerlijke hamburger en tanken nog even wat bij want verder is er geen tankstation meer de eerste 750km. Gelukkig hebben we twee tanks van 90liter. We besluiten door te rijden totdat het donker wordt en we moe worden. Bij een rustplaats zetten we de auto aan de kant ergens in een zijweggetje van die rustplaats. We vragen nog wel even aan twee vrachtwagenchauffeurs of het wel veilig is en ze kunnen dat gelukkig beamen. Dit is dus echt outback camperen, zonder enige voorzieningen.

Zaterdag 5 november

We zijn om 5.30u wakker geworden en gaan direct weer op weg want we moeten nog 650km. Dat wordt een hele dag gehobbel en zo. Gisteren hebben we dat al goed ervaren. De gemiddelde snelheid ligt er dan ook niet hoger dan 65km per uur. Het varieert van 40 tot 70km zo’n beetje. Onderweg zien we eigenlijk niets op vele uitgebrande autowrakken en een zeldzame tegenligger na. Een echte dessert hier. Alleen het laatste stukje biedt nog iets met mooiere natuur en wat kuddes vee hier en daar. Twee goudmijnen onderweg nog gezien (helaas geen toegang voor ons) en ook nog wat kleine bosbrandjes maar die steken ze hier in Australie nog wel eens doelbewust aan om het jaar erop weer goede begroeiing te hebben. Na 10u rijden bereiken we om 15.30u weer een normale geasfalteerde weg en overnachten in Halls Creek. Even wat uitrusten. Toch is het al met al meegevallen deze rit.

• 08 November 2011 - 09:25

Walter En Helma:

Ha avonturiers,
    Let maar op dat jullie camper niet in de fik gat zoals die ene op de foto! 't is een stuk wandelen dan. haha. Zeg wij hebben eergisteren ons stampottenbal gehad bij onze Henk en het was weer heeel gezellig, jammer dat jullie er niet bij waren.
    Erg leuk trouwens die verslagen en jullie kunnen hierna met "knip en plakwerk" zo een boek in elkaar steken. Verdien je de reis weer terug. Leuk geschreven, mooi om te zien.
    Wij blijven volgen.
    Liefs Walter en Helma.

• 08 November 2011 - 10:55

De Eilandbewoners:

Ook wij zijn op afstand van Nederland, nog " even" en dan schuiven we weer aan bij het stampottenbal, hahaha. Jullie nog even door het stof bijten, je weet het eerst het zuur dan heel veel zoet. Blijf schrijven dan blijven wij van jullie genieten, Ayo W&A

• 08 November 2011 - 12:59

Anja:

Hee Henri en Marjolein,

wat een leuke reis maken jullie weer! En door jullie verslagen en foto's heb ik zelfs een klein beetje het gevoel dat ik er zelf ook ben geweest. Aangezien ik niet zo'n avonturier ben, is dat al heel wat hahaha, en zal het daar wel bij blijven ook. Maar geweldig om jullie te volgen en te zien. Doe je wel voorzichtig op zo'n verlaten weg? 750 km niks te zien klinkt best eng, want als er iets gebeurd??? Maar goed, jullie zijn gelukkig weer heelhuids in de bewoonde wereld aangekomen. Geniet van het vervolg en wij blijven jullie volgen.

Groetjes Kees, Anja, Benthe en Rint

• 08 November 2011 - 16:11

Joop En Dien:

Het is dat stuk echt kamperen ,geniet ervan.Groetjes van ons

• 08 November 2011 - 17:18

Carine En De Rest!:

Ziet er inderdaad verlaten uit!!!
    Ach toch lekker ff een momentje voor jullie zelf(600 km)
    Zo zie je maar elk nadeel heeft zo zijn voordeel!!!
    Maar we blijven jullie volgen en hopen natuurlijk op spectaculaire foto's
    en verhalen.

• 08 November 2011 - 21:52

Joost:

he never hit the brakes and he's shifting gear.......

put the pedal to the metal, mate !!
    awesome pictures.

P.s. Marjolein, hoe bevalt de outdoor dunny ( toilet ) ?

Verslag uit: Australië, Halls Creek

Henri en Marjolein

Beste familie, vrienden en collega's, Welkom op onze site ! Via deze site willen we jullie op de hoogte houden van al onze reisavonturen. Jullie hebben voor het eerst van dit dagboek kunnen genieten met onze reis voor 3 maanden naar Australië. Er zijn intussen nog meer reizen geweest en nu gaan we zelfs 4 maanden Nederland verlaten. We willen jullie ook deze reis weer mee laten beleven. Veel kijk- en leesplezier toegewenst, Henri en Marjolein

Totaal aantal bezoekers 119986