De West Mc Donell Ranges - Reisverslag uit Glen Helen, Australië van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu De West Mc Donell Ranges - Reisverslag uit Glen Helen, Australië van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu

De West Mc Donell Ranges

Door: Henri en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Henri en Marjolein

03 November 2011 | Australië, Glen Helen

Woensdag 2 november

We hadden al een waarschuwing gezien op de camping voor dingo’s, we hadden ze ook zien rondstruinen en ja hoor, vannacht hebben ze een slipper die nog buiten stond mee genomen. Het zal wel een leuk speeltje geweest zijn. Mogen we weer een nieuw paar slippers uitzoeken.

Vandaag willen we de Meerenie Loop gaan rijden richting Glen Helen Gorge waar we willen overnachten. Deze route is een echte 4WD route dus kom maar op met dat avontuur. We hebben al veel auto’s gezien die goed onder de rode stof en blubber zitten dus we zullen best wat tegen gaan komen. Omdat we over aboriginal land rijden hebben we er wel een vergunning van $ 5,50 voor nodig. Bij het tankstation geven ze ons die maar zodra we op weg gaan zien we een bord dat de route is afgesloten. Toch maar even terug want als je doorrijdt riskeer je een fikse boete van enkele duizenden dollars. Daar zijn ze hier niet flauw mee. Bij de receptie nagevraagd en inderdaad de weg is sinds gistermiddag afgesloten vanwege de slechte omstandigheden. Vergunning weer ingeleverd, geld terug en dan ? Ja, dan worden het vandaag geen 285km maar veel meer. We proberen nog een redelijk korte route te pakken met ook 100km gravelroad maar ook die is afgesloten. Balen maar hier doe je niets aan. Dan wordt het een echte omweg en moeten we er 610km via Alice Springs van maken om bij Glen Helen te komen. Het is echt niet linksom dan maar rechtsom, zeg maar. De camping bij Glen Helen Gorge is echt relaxed. Kijk maar waar je gaat staan, alles is aan elkaar vast gebouwd, mooi uitzicht op de Gorge, gewoon heerlijk en nu eerst een biertje.

Donderdag 3 november

Vanmorgen uitgeslapen tot 7.30u, ja hier in Australie heb je er dan al 8 tot 10u slaap opzitten want ’s avonds is het vroeg donker dus vroeg naar bed, haha. Na het ontbijt nog even met een Nederlands stel een bakkie en eitje gedaan en lekker zitten kletsen over allerlei reizen, gezellig. Weer nieuwe ideeën voor volgende reizen opgedaan. We hadden ze al een keer eerder gezien bij Ayers Rock. Wellicht dat we elkaar later op de dag nog wel in Alice Springs weer zien.

We rijden vandaag terug naar Alice Springs en onderweg hebben we allerlei bezienswaardigheden van dit gebied, het West Mc Donnell NP, aangedaan: Ormiston Gorge, Ochre Pits, Serpentine Gorge, Ellery Creek Big Hole, Standley Chasm en tot slot Simsons Gap. Het varieerde van mooie kloven, okerkleurige rotswanden tot waterbassins. Niet allemaal even spannend maar over het algemeen wel een mooi gebied. Onderweg ook nog wel weer wat dieren gezien: vele hagedissen op de weg die we net iedere keer kunnen ontwijken, diverse kamelen, een kleine varaan en een slang, goed voor op de BBQ. We overnachten in Alice Springs en duiken nog lekker even het zwembad in. Morgen gaan we starten aan de grote gravelroute Tanami Road, ca. 1000km gravel dus we zijn benieuwd hoe dat bevalt en/of verveelt.

• 04 November 2011 - 07:52

Vincent (VPT):

Hey Marjolein !
    Mooie foto's zeg, ik zie dat je je daar niet verveelt ;-)
    Wist trouwens niet dat er kamelen waren in Australië. Zo zie je dat je zelfs op het werk iets leert !
    Benieuwd naar het volgende stukje.

groet vanuit grijs Heusden
    Vincent

• 04 November 2011 - 09:47

Pa En Ma:

Hallo wereld reizigers
    Hier alles goed mooi weer dus we doen niet onder voor jullie.
    De kapster is hier en die gaan jullie nu ook volgen.
    Je hebt heel mooie verslagen ,dus ga zo door.
    Maar je krijgt nog wel binnen kort een ander berichtje.

Groetjes Pa en Ma. xxx

• 04 November 2011 - 12:34

De Sergi's:

Dit is nu de echte outback of wel het echte Australie. Mooi he! Ik geniet van jullie reisveslagen en foto's. Alle outback herinneringen komen weer helemaal terug.
    By the way was die slang nog levend? Hopelijk was t geen brown snake.

Groetjes Tony & Marian en kids

• 04 November 2011 - 16:25

Léon En Angela:

Gigantisch! Wat mooi.
    En Marjolein....mocht je ooit ander werk zoeken: denk dan eens aan reisverslag gever.
    Geniet ervan en vooral: ga door met het sturen van foto's en verhalen zodat wij hier ook een beetje kunnen genieten.

Groetjes

• 06 November 2011 - 17:28

Marien Verharen:

Hoi Ome Henri en Tante Lein,

Stoer ome Henri, dat je die slang hebt vastgehouden! Toch niet echt voor op de BBQ?
    Ben zeer blij met de mooie foto's van de hagedissen.
    Tante Lijn die Dino vindt die slipper geweldig hoor.
    Heel veel groetjes van
    Marien

• 06 November 2011 - 18:48

Cor En Thea:

Hoi wereld reizigers.
    Na al jullie mooie verhalen, en zeker hele mooie foto,s genieten wij met jullie een beetje mee.
    Het is een prachtig land zo te zien,wij blijven jullie volgen .

groetjes Cor en Thea

• 06 November 2011 - 21:53

Eline En Anton:

Hoi Alle Twee,
    Prachtige verslagen weer,en hele mooie foto's!!!
    en inderdaad Marjolein,verslaggever ook een mooi beroep voor je!
    wat kun jij mooie verslagen maken,en ook redelijk verslavend,je wil constant doorlezen
    en kijken naar de foto's......echt heel leuk!
    Blijf jullie volgen......voorzichtig aan he!!
    groetjes eline en anton

• 07 November 2011 - 12:42

Phia:

Ik sluit me helemaal aan bij Eline en Anton. Wat een ontzettend leuke verslagen en wat een prachtige foto's. Jullie ontpoppen jullie zelf als journalist en/of fotograaf. Echt gaaf.
    Wij hebben hier de Hèlse paardenmarkt. Was weer heel gezellig bij Henk en hebben jullie uiteraard gemist. Maar goed, volgend jaar zijn jullie er weer gezellig bij. Marjolein en Henri, ben weer nieuwsgierig naar jullie volgend verslag, Heel veel groetjes vanuit Perdedurp Hedel