De schitterende wandeling in Kings Canyon ! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu De schitterende wandeling in Kings Canyon ! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu

De schitterende wandeling in Kings Canyon !

Door: Henri en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Henri en Marjolein

01 November 2011 | Australië, Sydney

Dinsdag 1 november

We staan op de camping Kings Cayon Resort met schitterend uitzicht op de Kings Canyon, een mooie bergketen in het Watarrka NP, ten noorden van Ayers Rock. Vandaag even het weer afgewacht maar nu komt er voorzichtig de zon door. We gaan de Rim Walk, zoals de wandeling heet, doen. In het begin een hele steile klim naar boven en dan verder over de bergketen. Het is werkelijk schitterend. Wat een mooie vergezichten en diepe kloven. Overweldigend gewoon. Het waait er stevig dus we moeten niet te dicht bij de rand gaan staan. Er staat namelijk geen afrastering, gelukkig niet want anders verpest dat weer het prachtige gebied. Het is een tocht met aardig wat klimmetjes en dalen. We genieten volop. Onderweg in een kloof nog een prachtige waterkom en tropische planten en bomen. Ze noemen het hier de Garden of Eden. Na een wandeling van ca. 7,5km keren we na 3,5 uur weer met een voldaan gevoel en schitterende herinnering aan dit gebied terug naar de camping. We zullen de spieren morgen wel voelen denken we.

• 04 November 2011 - 12:21

Sandra:

Inderdaad prachtig zeg. Zo'n wandeling maak je nergens.
    Ik hoop dat je de perskinol en compeed hebt ingepakt :). Anders heb ik nog wel een voorraadje. Hahaha.

Henri en Marjolein

Beste familie, vrienden en collega's, Welkom op onze site ! Via deze site willen we jullie op de hoogte houden van al onze reisavonturen. Jullie hebben voor het eerst van dit dagboek kunnen genieten met onze reis voor 3 maanden naar Australië. Er zijn intussen nog meer reizen geweest en nu gaan we zelfs 4 maanden Nederland verlaten. We willen jullie ook deze reis weer mee laten beleven. Veel kijk- en leesplezier toegewenst, Henri en Marjolein

Totaal aantal bezoekers 119983