De prachtige watervallen van Litchfield NP - Reisverslag uit Sydney, Australië van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu De prachtige watervallen van Litchfield NP - Reisverslag uit Sydney, Australië van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu

De prachtige watervallen van Litchfield NP

Door: Henri en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Henri en Marjolein

22 Oktober 2011 | Australië, Sydney

Oh ja, we waren voor de moeders nog iets belangrijks vergeten te melden: in onze camper hebben we een apparaatje waarmee we als we echt in nood zitten via de satelliet een noodsignaal kunnen verzenden. Zo, hiermee toch ook weer het thuisfront gerust gesteld want ja, die outback in dat is toch helemaal niks hè, haha.

Verder moet we melden dat internet vrij lastig is hier: dan ligt het internet eruit, dan überhaupt geen draadloos internet, enz. Ook mobieltelefoonverkeer is lastig en de telefoon geeft hier meestal “geen signaal” aan. Daarom voor jullie volgers nu twee aparte verhalen tegelijkertijd (lees dus wel alles), hebben jullie ook wat leuks te doen naast alle zware arbeid, haha. Het valt voor ons hier ook niet mee hoor, haha !

Vrijdag 21 oktober

Vandaag vroeg vertrokken om het Litchfield National Park te bezoeken. In dit park bevinden zich o.a. vele watervallen, de ene nog mooier dan de andere. Het park zijn we ingegaan via het plaatsje Batchelor. Allereerst MagneticTermiteMounds gezien. Wat zijn dat ? Nou, dat zijn enorme termietenheuvels, sommige zelfs ca. 4m hoog. Daarna BuleyRockhole, een rivier met wat kleine watervalletjes en stroomversnellinkjes bezocht en lekker al even afgekoeld. Toen door naar de eerste grote waterval, Florence Falls genaamd. Henri heeft hier zelfs ook nog even gezwommen (en dat gebeurd niet al te snel). Er zitten wel veel zwarte vissen maar we voelen ze gelukkig niet, haha.

Onze weg vervolgd en bij het uitkijkpunt de Tolmer Falls gezien, bij Greenant Creek even een broodje gegeten om vervolgens bij de Wangi Falls te eindigen. Dit zijn de eenvoudigst te bereiken watervallen en dat kun je merken: hier staan de bussen met toeristen. Ook hier lekker even gezwommen en onder een van de watervallen gestaan. We willen blijven overnachten in dit park en komen uit op Litchfield Safari Camp waar we een van de weinigen zijn dus heerlijk stil en relaxed.

Zaterdag 22 oktober

De 2e dag in het Litchfield NP. We hebben nog een paar bezienswaardigheden te gaan in dit park. Allereerst rijden we naar de Cascades. Kleine watervalletjes die je via twee wandelingen kan bereiken. Wij houden het gezien de warmte en de tijd op de kortere wandeling waarbij we wel een paar keer de rivier over moeten steken. Een mooie tocht. Onze volgende stop is Walker Creek, een rivier met ook weer kleine watervallen waarlangs je zelf één van de 10 kampeerplaatsen uit kan zoeken. Wel even reserveren vooraan op het bord en je kampeergeld in een soort brievenbus achterlaten. Dit is pas echt kamperen. De laatste stop is Bamboo Creek Tin Mine, een ruïne van een oude tinmijn. Helaas niet veel bijzonders.

Dan volgt de 42km lange gravelroad voor het eerst. Soms schut al het servies en de boodschappen nog net niet de kastjes uit maar over het algemeen is de weg goed te doen. We rijden nu verder door naar Kakadu NP Waar we een aantal dagen zullen verblijven. In het park stoppen we nog even bij de Mamukala wetlands. Een uitkijkpunt op het moerasgebied met veel waterlelies waar vele ganzen neerstrijken. Een heel mooi gezicht. Uiteindelijk stoppen we daar in Jabiru op een mooie maar ook weer stille camping (KakaduLodge), lekker weer met zwembad voor een heerlijke duik na deze warme dag.

• 26 Oktober 2011 - 03:49

Piet En Mien:

Ik zit heerlijk te kijken naar jullie prachtig reis het is erg mooi .Wij gaan naar Doorn op vakantie . tien dagen maar hebben denk ik geen zon net als jullie Geniet er maar lekker van ome piet en tante mien

• 26 Oktober 2011 - 08:51

Mootje:

Hallootjes,

Wat heerlijk om jullie verslagen te lezen...en wat lijkt het leven dan in ene relaxt hier in Nederland. Maar dan wel weer een stuk saaier, onze watervallen stromen door de regenpijpen :-).

Ik kijk alweer uit naar jullie volgende verslag.

Enne je gaf wel aan dat ZELFS henri is gaan zwemmen bij de watervallen en dan plaats je een foto van jou bij de waterval haha. Maar ik geloof je x....geniet ze.

Gr Mootje

• 26 Oktober 2011 - 10:09

Familie Verharen:

Hoi Henri en Marjolein,

Wat is het mooi daar zeg. Bij ons schijnt de zon wel wat minder! Maar het belangrijkste is dat het droog is.Marien vond de termietenheuvel wel indrukwekkend. Van hem mag je nog wat meer dieren tegenkomen. Wij kijken uit naar jullie nieuwe reisverhalen.

Groetjes en dikke kus
    Han Karin Marien Tess XXX

• 26 Oktober 2011 - 13:41

Pa En MA Verharen:

Het verslag Is mooi om te lezen.
    De foto,s zien er zo tot heden mooi uit
    Genied er maar van.
    Want voor je het weet,is het voorbij.Ha.Ha.

Groetjes uit Rossum. xxx

• 26 Oktober 2011 - 23:51

Eline En Anton:

Wat een schitterende foto's!!!!!
    helemaal top zeg!
    stoer ook wat jullie allemaal doen hoor!
    weer een hele ervaring rijker.....
    greetzzzzz eline en anton

• 07 November 2011 - 15:11

Ria Bos:

Hallo Henri en Marjolein, Wat leuk om te lezen. Zijn er dan een heeeeel klein beetje bij Wat een prachtige natuur. Goed om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben Hier is het nog niet echt winter . Zo in korte broek 4 maanden rondtrekken en genieten is om jaloers op te worden (te zijn). Blijf jullie volgen. Geniet ervan maar dat lukt zo te zien wel. Gr. Ria (ja van tante Cis)