Vertrek vanuit Velddriel en verblijf in Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu Vertrek vanuit Velddriel en verblijf in Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu

Vertrek vanuit Velddriel en verblijf in Darwin

Door: Henri en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Henri en Marjolein

20 Oktober 2011 | Australië, Darwin

Zondag 16 oktober

Vandaag pakken we met de hele familie en Bas, Jasper en Renate nog een bakkie koffie, broodje en soepje voordat we nu echt gaan vertrekken. Toch wel spannend eigenlijk weer. Maar het is gezonde spanning (Henri heeft overigens nergens last van, zegt hij).

Om 16.30u zou onze vlucht vertrekken, de “verkeerde” kant op als het ware op nl. we vliegen via Londen. Met het uitgebreide uitzwaaiteam staan we om 13.30u dan ook op Schiphol om daar nog even met elkaar iets te kunnen drinken voordat het echte afscheid en de bijbehorende tranen komen. Heel lang nazwaaien en de gate door ! Heerlijk we gaan !!!

Helaas begint het in Amsterdam wat minder want we hebben 2u vertraging. Gelukkig voor ons hadden we toch al een wachttijd in Londen van 4u dus geen paniek. Dat is wat anders bij andere reizigers. Uiteindelijk hebben we nog snel iets kunnen eten en het volgende vliegtuig maar weer in.

Maandag 17 oktober

De langste vlucht naar Singapore van 12,5u verloopt prima, lekker rustig en de tijd vliegt. We hebben zelfs redelijk geslapen. Op Singapore om 17.30u aangekomen eerst even weer ingecheckt voor de vlucht naar Darwin en dan even wat winkeltjes bekijken om ook de benen te strekken en wat relaxen. We hebben nu ruim de tijd want om 22.10u gaat het vliegtuig en om 21.40u dus uiterlijk bij de gate.

Dinsdag 18 oktober

Vanochtend om ca. 4.00u in Darwin aangekomen na een kort vluchtje (ca. 4,5u) vanuit Singapore. Eerst wat stempels in ons paspoort en op naar onze tassen …. maar helaas de tas van Marjolein is niet aangekomen, balen ! Ondanks dit verhaal bleven we vrij rustig, dat zal wel de Australische relaxedheid al zijn ? Het personeel bij de douane weet precies bij welke balie we moeten zijn dus het zal wel vaker voorkomen. Bij de servicebalie zijn we ook niet de enige blijkt, er zijn op onze vlucht wel 11 koffers en tassen niet aangekomen. Wat een begin …. Na een uur in de rij en uiteindelijk toch wel wat irritatie rijker pakken we eerst maar een bakkie thee en koffie voordat we de stad in gaan. Het kan 1 dag duren tot 5 a 6 dagen dat de tas terecht is dus we zijn benieuwd. Gelukkig hebben we goed naar het advies van onze huisarts geluisterd en hebben we onze kleding over de 2 tassen verdeeld, hmmm. Helaas weer niet helemaal het advies goed opgevolgd en dit alleen gedaan met de pillen en contactlenzen, ook belangrijk.

Aangekomen in ons hostel nekt ons het tijdsverschil toch wel. Na een heerlijke douche vallen we snel in slaap om na 4u pas weer wakker te worden. Tijd om Darwin te gaan verkennen. Het blijkt een rustige, gemoedelijke, overzichtelijke stad te zijn. De straat waarin ons hostel zich bevindt zit vol met eettentjes en barretjes dus dat komt goed zoals de meesten van jullie dan wel weten. Uiteraard ook eerst nog even slippers gekocht want met ca. 35 graden hier beginnen die wandelschoenen toch wel te zweten. Gelukkig had Marjolein nog wel een korte broek en shirt in de handbagage gedaan dus voor het eerste moment nog even geen nood. Verder nog geen spullen gekocht want we wachten even af hoe snel en of de tas gevonden wordt. Gewoon even iedere dag maar wassen. Gelukkig droogt het zeer snel met deze temperatuur hier.

Woensdag 19 oktober

We komen al wat meer in het plaatselijke ritme. Vandaag wat verder nog Darwin verkend en een SIM-card gekocht zodat we goedkoop mobiel hier en naar Nederland kunnen bellen en verder niet veel gedaan. We zijn nog wel in Cullen Bay, een luxe haven, geweest en even in Skycity, waar we dachten te kunnen eten ’s avonds maar het bleek een groot casino te zijn. Even leek het erop dat we weer terug in Las Vegas waren, haha.

Bij terugkomst in het hostel hangt er een verlossend papiertje op onze deur: Hi Marjolein, your bag has arrived !! Yeah m’n tas is er, mijn dag kan niet meer stuk. Nu maar snel even een berichtje naar thuis sturen voordat ze zich hierover zorgen gaan maken.Kunnen we morgen nadat we de camper hebben opgehaald in ieder geval gewoon lekker door en hoeven we niet in Darwin te blijven hangen. Want zoals wij dat bij alle grotere steden hebben, hebben we het hier wel weer gezien.

Donderdag 20 oktober

Vanochtend alles weer zo goed als het kon ingepakt en met de taxi naar het bedrijfje waar we de camper op kunnen halen. Een stoere 4WD auto hebben we gereserveerd en nadat we alles uitgelegd hebben gekregen en gecontroleerd hebben kunnen we op pad. Dat is weer even wennen voor Henri dat links rijden maar we komen veilig aan op de camping Howard Springs Valley Park. Onderweg boodschappen gedaan en dan wordt het kijken waar we alle spullen kunnen laten. Tsja, deze camper is toch even wat kleiner en met minder kastjes dan de vorige. Het is wat primitiever maar het is gelukt. Nu lekker even afkoelen n het zwembad, heerlijk. De witte papegaaien vliegen ook weer gezellig rond van palmboom naar palmboom. Tis hier goed vertoeven.

• 20 Oktober 2011 - 09:05

Bas Har Lauren Jaspe:

Hey Luitjes,

Geweldig om jullie verhalen weer te lezen. We zijn wel blij dat jullie goed zijn aangekomen, alleen jammer van de tas. En wij zondag nog een grapje overmaken, om je onderbroek maar een paar keer te keren!
    Geniet er lekker van!! En heel veel plezier enne UITKIJKEN WAR!!

KUS
    Harald, Basselien, Lauren en Jasper

• 20 Oktober 2011 - 09:06

Sandra:

Nou wat een geluk dat je tas weer terug is! Hoor je niet veel :).
    Foto's zien er allemaal weer mooi en gezellig uit. Lekker hoor! Geniet er van.

• 20 Oktober 2011 - 09:08

Mootje:

Nah de start is goed begonnen met je koffer...als het hier bij blijft dan gaan jullie een top vakantie tegemoet.

Marjolein je ziet nog erg witjes op de foto maar daar zal snel..of wie weet nu al...verandering in komen.

Geniet van jullie heerlijke avontuur...gr Mootje :-)

• 20 Oktober 2011 - 11:51

Anja:

Hee,

wat leuk om jullie verhalen weer te lezen, en wat een prachtige camper! Geniet lekker van jullie reis. We blijven jullie volgen.

Groetjes, Kees Anja Benthe en Rint

• 20 Oktober 2011 - 12:08

Eilandbewoners:

Bon dia, de vakantie is zo te zien nu echt begonnen. Leuk om jullie te volgen. We kijken uit naar de volgende ervaringen. Veul plezier! groetjes

• 20 Oktober 2011 - 12:24

Germa :

Hey there,

Fijn dat jullie (en uiteindelijk ook de de bagage) goed aangekomen zijn!
    Het ziet er mooi uit en wat een lekker weertje.

We gaan jullie verhalen lezen en wensen jullie veel plezier daar!

Liefs,
    Germa (en de rest natuurlijk)

• 20 Oktober 2011 - 12:28

Eline En Anton:

Hoi alletwee!
    Met volle aandacht heb ik jullie reisverslag tot nu toe gelezen.
    Met de nodige spanning en sensatie toch alles op zn pootjes om
    jullie reis voort te zetten.
    Geniet ervan,foto's zijn nu al gaaf!
    we blijven jullie volgen.....
    HAVE FUN!!!!!groetjes Anton en Eline

• 20 Oktober 2011 - 14:50

Carine:

Nou ....t genieten kan beginnen, lekker weertje!
    Wij hebben onze teenslippers al opgeruimd en zitten al bijna aan de stamppot!
    Camper ziet er inderdaad erg knus uit!! Gezellie.....
    Groetjes van ons allemaal en tot mails!

• 20 Oktober 2011 - 15:01

Maarten:

hallo luitjes hoe gaat het hopelijk goed.Is het mooi daaro zo te zien wel op de fotos hebben jullie het naar de zin zo ja mooi. Ik hoor het wel nou fijne reis verder en daaaaaaaaaag gr maarten

• 20 Oktober 2011 - 16:37

Familie Verharen:

We waren al op de hoogte gehouden dat alles weer terecht was. Leuk om jullie verslag weer te lezen en natuurlijk de foto's te bekijken.
    Gezellige camper/jeep. Ome Hennie je wordt al bruin!
    Heel veel groeten.................

• 20 Oktober 2011 - 18:00

Dreumel:

Ha, heerlijk om zo'n verslag te lezen. Zeker als je zelf de regen op het raam ziet kletteren en de verwarming alweer lekker staat te branden. Houden we toch een beetje een zomers gevoel. Volgens Hans kan jullie trip niet mislukken want jullie rijden in een oerdegelijke Toyota camper:) We blijven jullie volgen!!! Groetjes!

• 20 Oktober 2011 - 19:18

Joop En Dien:

leuk jullie verhalen te lezen,maar het was wel even spannend toen je tas weg was.We wisten ook al dat het weer in orde was,dus nu kunnen jullie met een gerust hart verder reizen.Geniet ervan.

• 21 Oktober 2011 - 13:20

Valerie:

Hee! Vorige week rond deze tijd afscheid van elkaar genomen bij VPT en we zijn nog maar een week verder en jullie hebben nu al verhalen voor een maand, haha! Vreselijke foto's trouwens :-). Doe maar niet te veel foto's, anders krijgen we leegloop hier in Heusden.
    Verder was het vanmorgen weer raak in de Bommelerwaard: er was een stroomstoring! Moet jullie bekend in de oren klinken!! Maar, het was al na 2 uur verholpen! Lekker genieten daar!

Have fun!
    groetjes, Valerie

• 21 Oktober 2011 - 14:40

Léon En Angela:

Hoi Henri en Marjolein,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en dat de tas weer terrecht is. Vliegen er echt papagaaien of hebben jullie gewoon lekker goed aan de borrel gezeten? ;-)
    Geniet er van en wij volgen jullie .

Groetjes,
    Léon en Angela

• 21 Oktober 2011 - 18:05

Henk Murraij:

Hoi Henri en Marjolein,

Gelukkig weer wat onderbruukskes en een camper rijker lees ik wel. Het avontuur is begonnen. Ik volg jullie op de voet. Geniet ervan en liefs,
    Henk Murraij

• 22 Oktober 2011 - 17:00

Het Begin:

Wat fijn dat je tas weer zo snel terecht was Marjolein! Heerlijk relaxen nu verder op jullie reis. Kan ik een beetje zonnige sferen meepikken nu dat het hier guur herfstweer wordt (al scheen de zon vandaag prachtig hierzo moet ik zeggen). Ik blijf jullie volgen ;-)

Lieve groetjes,
    Goyita

• 24 Oktober 2011 - 08:38

Tirza:

Leuk om de eerste dagen al door te kunnen lezen, alleen word ik wel sjachie van die weervermelding op de eerste pagina ;-)
    Veel plezier daar, relax en geniet!

liefs Tirza

• 24 Oktober 2011 - 19:12

Arjan En Albertine:

We verlangen terug naar Australië. Heel veel plezier!

• 25 Oktober 2011 - 12:19

Walter En Helma:

Hoi Henri en Marjolein,
    Leuk te lezen én te zien hoe de eerste dagen zijn verlopen. De camper is dan wel niet zo groot maar dat is voor jullie dan wel weer een voordeel dat je zelf geen 2 m1 lang bent!
    Het weer in Nederland is nu behoorlijk herfstachtig, bewolkt en regen. Dus een extra reden om goed jaloers te zijn. (nee, hoor we gunnen jullie het van harte!)
    Geniet er van en wij zullen jullie volgen en zodra er weer iets te melden valt een ,ailtje maken.
    Hartelijke groeten en heel veel plezier samen!
    Walter en Helma XXX

• 25 Oktober 2011 - 16:22

Marijke En Ries:

Leuk jullie verslagen zo te kunnen lezen
    Alles goed daar ik hoorde het van je vader en moeder over de tas
    Was wel even balen maar ja hij is gelukkig terecht
    Geniet er lekker van en niet te poepie bruin worden he
    Anders steken wij zo erg af hihi
    Groetjes Ries en Marijke

• 09 November 2011 - 09:55

Francis:

Hee Henri en Marjolein,
    wat een tegekke reis zijn jullie aan het maken!
    het lijkt me zo gaaf om naar australia te gaan,
    en dat ga ik ook zeker nog een keer doen!
    Zeker na al jullie reisverslagen gelezen te hebben en de foto's gezien,
    echt gaaf!

Heel veel plezier daar nog,
    en tot snel!

Liefs,

ook van ons pap, mam, roy en lisanne!

• 23 December 2011 - 04:23

DE OUDTJES UITROSSUM:

Wat genieten jullie toch lekker.Wij wensen jullie een gelukkig nieuwjaar en een zalige kerstmis OME PIET EN TANTE MIEN