Een mooie tocht door het Atlas gebergte - Reisverslag uit Rissani, Marokko van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu Een mooie tocht door het Atlas gebergte - Reisverslag uit Rissani, Marokko van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu

Een mooie tocht door het Atlas gebergte

Door: Henri en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Henri en Marjolein

19 Februari 2009 | Marokko, Rissani

Heel vroeg op want we hebben een tocht van 425km voor de boeg en je haalt hier maar een gemiddelde snelheid van 60 km per uur. Onze Clio staat voor de deur, chauffeur en navigator zijn er klaar voor.

De reis voert ons door prachtige landschappen en valleien. Eerst richting Ifrane waar het lijkt alsof we een skidorp binnenrijden in Oostenrijk. Moderne huizen en veel sneeuw. Daarna via Azrou richting Midelt waar we een eerste zicht op het Hoge Atlas gebergte krijgen. Na de vele sneeuw nu een kaal groen en bruin uitgestrekt landschap. Richting Erfoud rijden we echt door het Atlas gebergte heen met prachtige kloven. Naarmate we meer naar het zuiden afzakken zien we vele oases met palmbomen; riviertjes en kasteelachtige huizen afgesmeerd met stro en leem.

We zien vele luxe kasbahs (hotels die er uit zien als een soort kasteel). Ook wij slapen in een kasbah dus we zijn benieuwd. Kasbah Ennasra blijkt ook een sfeervol en mooi hotel te zijn. Helaas hebben we in en rondom de dorpen vandaag ook heel veel armoede gezien. Mensen die zelfs in plastic tenten leven en schaapsherder zijn.

Het was een mooie reis naar het zuiden richting woestijn, die morgen op ons wacht.

• 20 Februari 2009 - 06:17

Piet En Rem:

Sneeuw!
    wacht effe, wij komme na!
    Ar betaalt wel.

• 22 Februari 2009 - 09:18

De Sergi's:

Hoi Marjolein en Henri,

Eindelijk jullie reisverhalen kunnen lezen en zoals gewoonlijk met veel plezier. Heb Marokko altijd een interessant land gevonden maar nu ik de foto's en jullie ervaringen lees, wordt het dubbel bevestigd. Geweldig mooi, van de verschillende dorpjes tot aan t Atlasgebergte. Jullie hebben weer een goede keuze gemaakt en vooral t goede reisseizoen uitgekozen. Hier alles goed, kinderen groeien hard. Binnenkort zelf een weekje naar de zuidkust. Eind maart komt mijn neef en vriendin uit Ned. bij ons op bezoek.
    Geniet van de overige dagen!
    Vele groetjes uit Griffith.

• 23 Februari 2009 - 08:21

Leon En Angela:

Hoi Henri en Marjolein,
    Wij hebben er nu twee dagen carnaval op zitten en ik kan je melden dat ik ook wel aan vakantie toe ben! hahaha....ziet er mooi uit. En hoe zijn de marokkanen nu in eigen land vraag ik me af?
    Groetjes en veel plezier

Henri en Marjolein

Beste familie, vrienden en collega's, Welkom op onze site ! Via deze site willen we jullie op de hoogte houden van al onze reisavonturen. Jullie hebben voor het eerst van dit dagboek kunnen genieten met onze reis voor 3 maanden naar Australië. Er zijn intussen nog meer reizen geweest en nu gaan we zelfs 4 maanden Nederland verlaten. We willen jullie ook deze reis weer mee laten beleven. Veel kijk- en leesplezier toegewenst, Henri en Marjolein

Totaal aantal bezoekers 119987