De wondere onderwaterwereld van Ningaloo Reef ! - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu De wondere onderwaterwereld van Ningaloo Reef ! - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu

De wondere onderwaterwereld van Ningaloo Reef !

Door: Henri en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Henri en Marjolein

23 November 2011 | Australië, Coral Bay

Zondag 20 november

Vanuit Exmouth kunnen we op verschillende plaatsen snorkelen. Het Ningaloo Reef is hier het schitterende koraalgebied dat je dan kunt bewonderen. Vandaag rijden we richting een strandje om gewoon lekker te zonnen. Als we daar aankomen zijn daar onze vrienden weer, de schildpadden. Geweldig weer ! Je ziet dat ze ook hier aan het strand hun eieren hebben gelegd. Er zijn zeven schildpadden die hier in het ondiepe water een beetje rondzwemmen en af en toe hun kop boven water uitsteken om lucht te happen of omdat ze gewoon nieuwsgierig zijn ? Wat mooi om die dieren weer te zien. Helaas hebben we nog geen snorkelspullen gekocht dus kunnen we hen niet onder water ook nog eens bekijken. Later op de middag ook nog even de het informatiecentrum Jurabi Turtle Centre bekeken wat ze hier hebben gemaakt over de schildpadden, zoals welke soorten er hier leven en hoe de levensfases verlopen.

Op de terugweg komen we een politiewagen tegen, die draait om en komt met zwaailichten (gelukkig zonder sirenes) achter ons aan. En nu ? We worden aangehouden omdat we te hard reden ?! Eerlijk waar, daar waren we ons niet bewust van want we rijden heel de vakantie maar maximaal 95km per uur met onze camper. Maar oom agent wist toch zeker zonder te meten dat we te hard reden want we mochten hier 60 en wij dachten 80 dus zal het wellicht wel kunnen kloppen. Maar goed, rijbewijs- en alcolholcontrole gedaan en we komen er af met alleen een waarschuwing, pffff !

Maandag 21 november

Vanochtend gaan we allereerst op snorkeluitrusting uit. Omdat we jullie ook nog leuke foto’s van die onder waterwereld willen kunnen laten zien kopen we een waterdichthoesje (dat hopen we tenminste) voor onze camera. Dan rijden we vervolgens naar het Cape Range NP waar het koraal van het Ningaloo Reef het mooiste te bewonderen is. In Turquoise Bay, ja het is echt een schitterend strand met helder blauwe zee, snorkelen we wat uurtjes. Eerst in de baai waar we boven een schildpad zwemmen, wauwwww ! Het koraal heeft helaas niet zoveel kleur en minder grote aantallen vissen dan Great Barrier Reef aan de oostkant van Australie maar het is prachtig. We kunnen er niet genoeg van krijgen. We doen ook nog de drift loop waarbij je aan één kant het water ingaat en zonder al te veel te zwemmen maar waar je door de stroming boven het koraal beweegt er een eind verder weer uit het water kan. Al met al wel wat leuke foto’s kunnen maken en veel gezien. Oh ja, ook nog wel goed verbrand want ja de hele tijd met die billen boven water dan wil dat wel, haha.

’s Avonds in de campkitchen is het gezellig druk met allerlei nationaliteiten. We raken aan de praat met een stel waarvan één van die gasten lekker gitaar kan spelen dus die moet voor de dag gehaald worden, kostte wel een pilsje maar goed. Gezellig gekletst en goede muziek, wat wil je nog meer.

Dinsdag 22 november

Vanochtend een lekker eitje in de campkitchen gebakken en ook de witte kakketoes vonden het wel lekker. Ze zijn al aardig tam want een stukje brood aten ze zo uit je hand en toen Henri van zijn plek af was zag er één kans om een stukje spek van z’n bord af te pikken, haha. Vandaag gaan we iets verder naar het zuiden en rijden naar een ander plaatsje aan het Ningaloo Reef voor nog wat snorkelen, Coral Bay genaamd.

Wauw, wat is het hier ook weer een prachtig strand en dat op steenworp afstand van de camping. Op Paradise Beach, jaja, liggen we heerlijk en snorkelen ook hier nog wat. Vooral Marjolein kan er geen genoeg van krijgen. ’s Avonds gezellig zitten buurten met de buren, ook Nederlanders, die nu op wereldreis waren. Ze hadden hun huis verkocht en wisten nog niet waar ze volgend jaar zouden belanden en gaan wonen. Dat is nou echt “No worries” zoals de Australiers het zouden zeggen. Misschien een idee ???

Woensdag 23 november

Een lekker rustig dagje nog in Coral Bay. Uitslapen, jaja tot 7.30u is dat hier ! Ontbijten en dan nog een paar uurtjes naar het strand. We hebben gehoord dat er aan de rechterkant van deze baai Reef Sharks voorkomen dus daar willen we even gaan kijken. Als we langs het strand lopen komen er wel steeds meer vliegen op ons lijf zitten. Het zijn er wel honderd of nog zelfs meer. We lijken wel van die biafra kindjes uit Afrika maar dan wat beter doorvoed, haha. Er zitten Reef Sharks genoeg. Ze zijn ca. 1,5m maar laten zich niet erg goed benaderen. Helaas hebben we er geen onderwater foto’s van kunnen maken. Als afsluiter van Coral Bay nog even aan de andere kant van de baai heerlijk gesnorkeld. Het blijft mooi die onderwaterwereld. Morgen gaan we weer verder de westkust af.

• 24 November 2011 - 09:37

Perke:

Ziet er goed uit jongens!
    Geniet er van en veel plezier wor, Pieter R

• 24 November 2011 - 13:04

Eline En Anton:

mooi,mooi,mooi en nog is mooi......prachtig allemaal zeg!
    wat een leven!!zeer relaxt...bietje jaloers!
    geniet ervan t is jullie gegund!
    greetz,eline en anton

• 24 November 2011 - 18:10

Theo&Henriette.:

Een mooie belevenis om zo onder het water te kijken.De kleur komt er al goed op voor beiden.Weer een mooi verslag. Ook het vorige was heel mooi om mee te maken, wat zit de natuur mooi in elkaar.
    Groetjes van Allen

• 24 November 2011 - 21:07

Leon:

Wat zijn jullie er weer een prachtig reisverslag aan het maken van een prachtig land. Ik ben wel een beetje jaloers op al dat moois en die bruine koppen. Wat een contrast met het grijze weer hier.
    Jullie "witte kerst" zal je moeten zoeken aan de "witte zandstranden". Als ik mocht kiezen, zou ik ook liever achter schildpadden aan zwemmen dan zoals hier mistlampen aanhebben en aanschuiven in de file. Als we straks misschien sneeuwballen kunnen gooien, wordt het contrast nog groter.

Sinterklaas ook maar eens zo'n reis vragen. Ik heb het al op mijn lijstje staan. Ik denk echter dat het hoogstens een Capitool-reisgids wordt.

En "happy feet" alweer tegen gekomen? Ze zijn hem kwijt in Antartica. Ik hoor het wel.

Groeten uit Velddriel.

• 25 November 2011 - 11:02

De Sergi's:

Wat lekker tropisch allemaal. De westkust is wat dat betreft nog een beetje ongerept vergeleken met de drukke oostkust. Leuk hoor al die schildpadden!
    Mochten jullie sinterklaas willen vieren dan kom maar richting Griffith gereden.
    Geniet maar lekker van die mooie witte zandstranden.