Onderweg naar Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu Onderweg naar Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Alice Springs

Door: Henri en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Henri en Marjolein

28 Oktober 2011 | Australië, Alice Springs

Donderdag 27 oktober

We vertrekken vandaag uit Katherine en gaan op weg naar Alice Springs (het midden van Australie). Aangezien het traject 1170km (of zoiets) is en we onderweg de mogelijkheid willen hebben om nog ergens te kijken en te stoppen is de bedoeling om er 3 dagen over te doen. Maar het rijden gaat vlot en we eindigen deze dag in Tennant Creek. We zijn alleen even in Elsey NP gestopt voor de thermal pools (warme waterpoelen) en in Daly Waters voor de beroemde en historische pub. We hadden al gelezen dat die pub de moeite waard was om even aan te gaan. Ten eerste vanwege de overheerlijke (en zeer grote) burgers en vanwege alle spullen die de toeristen daar achterlaten en wat men dan ophangt in deze pub. Je kunt het zo gek niet bedenken of het hangt er: voetbalshirts, petten, visitekaartjes, oude toegangspasjes, onderbroeken, BH’s en ja wat laat je dan zelf daar achter ….., haha. Nou het kwam goed uit want er was ook een paal met allerlei Nederlandse spullen dus daar hebben wij een sleutelhangertje met een klompje erbij gehangen. Jaja, Nederlandser kon het niet …. en ja die BH kon ik nog niet missen want we hebben nog 3,5 maand te gaan !

Vrijdag 28 oktober

We vertrekken weer vroeg want we hebben 510km te gaan en willen lekker op tijd in Alice Springs aankomen. De enige bezienswaardigheid waarvoor we wilden stoppen zijn de Devils Marbles. Dit zijn rotsblokken/ballen die zomaar ineens dan in het landschap verschijnen. Even wat standaard toeristenfoto’s maken en weer verder. Toch wel apart zoiets maar we hebben al iets dergelijks op Kangaroo Island gezien de vorige keer, dus maakt dit al weer minder indruk.
Onderweg nog wel regelmatig vaart moeten minderen vanwege het loslopend vee dat oversteekt. Alice Springs ’s middags even rondgelopen en best een leuk stadje eigenlijk. Dat hadden we niet verwacht. Wel ook hier wel weer veel rondhangende, niets doende, alcoholverslaafde Aboriginals. Triest om te zien maar volgens de locals hier hoef je er absoluut geen medelijden mee te hebben en moet je ze echt mijden. ‘s Avonds ook niet nog even een rondje buiten de camping wandelen.

• 28 Oktober 2011 - 12:11

Walter En Helma:

Tjonge jonge zeg, wat maken jullie een mooie tijd door. Fantastisch en erg leuk te lezen hetgeen jullie allebij meemaken. We blijven volgen. Ben niet jaloers op dat kleine hamburgertje hoor, maar zag er toch wel erg smakelijk uit. Genietse verder!
    Groetjes Walter en Helma.

• 28 Oktober 2011 - 12:23

Familie Van Deelen:

Hey,
    Ziet er geweldig uit! En jullie ook! Wij vonden het geweldig om ff met jullie te skypen.
    Jaspers snapt er niet veel van. Maar wat heerlijk om jullie te horen en te zien.
    Als jullie die borrels niet drinken, proosten wij hier wel op jullie.
    Geniet er lekker van!
    X Harald, Basselien, Lauren en Jasper

• 28 Oktober 2011 - 18:14

Cobie En Frans:

wij volgen jullie verhalen met veel plezier en ook met jaloezie want het ziet allemaal mooi uit.
    maar marjolein let op met die grote hamburgers action is ver weg haha.

nog veel plezier en blijf mooie verslagen sturen.

groetjes de traatjes.

• 29 Oktober 2011 - 06:57

Eilandbewoners:

Bon dia, tjonge het blijft indrukwekkend wat jullie beleven. Met veel plezier lezen we jullie verslagen en genieten van jullie foto's. Groetjes W & A

• 30 Oktober 2011 - 08:49

Alem By Day!!!:

Wat een leuke kroeg!
    Toeval dat je een klompje bij had?
    Of heb je bij Frans een dozijn ingeslagen?
    Ziet er fanastisch uit maar voor de hunnebedden zo ver te reizen!
    Geniet ze en veel fotos maken dan genieten we lekker mee.

• 30 Oktober 2011 - 20:07

Phia En Peter:

Even weer alle verslagen gelezen en de bijgehorende foto's bekeken. Wow, wat een geweldig avontuur jongens. Dat is heel wat anders dan een midweek Noord-Spanje, ha ha. Wordt natuurlijk weer vervolgd en ben weer benieuwd naar jullie volgend avontuur, Marjolein en Henri, rij voorzichtig, kijk uit voor overstekend wild en verder heel heel veel genieten, maar dat is, zo wij zien op de foto's geen probleem, Heel veel liefs vanuit een herfstig Nederland van Peter en Phia

• 31 Oktober 2011 - 09:51

Henk En Bets:

ook wij genieten met jullie mee, krijg van naatje elke keer de mail genieten er enorm van .
    Ziet erallemaal gweldig uit ,geniet er maar van, Dikke Kus Bets en henk

• 02 November 2011 - 08:41

Mootje:

Zo ...ik moest even een inhaalslag maken met 3 verslagen te lezen van jullie.

Ik ben stiekempjes wel een beetje boel veel jaloers op jullie. En wat een prachtige foto's zitten erbij...jullie met die Stenen --> echt super gaaf. Die kroeg met alle achtergelaten spullen van de toeristen is ook wel erg leuk om te zien op de foto.

Veel reisplezier...en doe maar lkkr veel schrijven voor Mootje ;-)

doeggies x