Twee nieuwe hobby's ? - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu Twee nieuwe hobby's ? - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Henri en Marjolein - WaarBenJij.nu

Twee nieuwe hobby's ?

Door: Henri en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Henri en Marjolein

05 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Vrijdag 3 februari

We hebben besloten te gaan vissen op zalm. Vanuit Twizel rijden we daarvoor richting Lake Tekapo. Vissen is hier de hobby in Nieuw Zeeland en op zalm vissen kun je echt niet overal (volgens Henri) dus vinden we het speciaal genoeg om dat hier nog te doen. Nadat we ons vislicentie en hengels hebben gehaald gaan we vol verwachting en vol vertrouwen naar het kanaal tussen Lake Pukaki en Lake Tekapo. Vlakbij de zalmkwekerij in het kanaal zou namelijk veel zalm te vinden zijn omdat er netten kapot geraakt zijn. Renate had iets andere verwachtingen van het vissen (nl. zittend in het zonnetje naar de dobber kijken) maar het is echt continu in en uit gooien van je werphengel met heerlijke garnaaltjes als aas eraan. We zien de zalm al in de aluminiumfolie in de oven liggen, mmmm, dat wordt smullen. Na een gedegen uitleg van Henri aan de dames gaan we vol goede moed aan de slag. Helaas willen ze net niet bijten en met twee vishaken armer en een desillusie rijker keren we teleurgesteld naar de camping. Dan maar garnalen uit de diepvries vanavond op het menu, haha, ook lekker.

Zaterdag 4 februari

De laatste echte dag als toerist in Nieuw Zeeland want ja morgen is het de camper schoonmaken en alles inpakken. We hebben een paardrijtoer van wel 3,5u geboekt hier bij Lake Tekapo ! Dan gaan we ook goed op pad zeg maar, zonder paardrijervaring ! Alleen Renate had paardrijervaring (jaaaaren geleden) en wij helemaal niets dus dat wordt morgen niet op of neer kunnen, haha. We zijn benieuwd. Er zijn nog twee toeristen meer die mee gaan en ieder krijgt een paard aangewezen. Marjolein krijgt Blue, gezien haar blauwe shirt, en dat paard is de Boss of the Horses volgens onze begeleidster. Renate krijgt Jimmy met een eigen willetje en Henri krijgt het eigenwijste paard. De andere twee krijgen echt van die softies van paarden. Die van ons zijn lekker eigenwijs maar wij krijgen ze aardig onder de knie. We hebben ze goed onder controle als zeggen we het zelf. Vanaf nu zijn we dus ook hier ervaren in, haha. We voelen ons net cowboys om zo door de bergen heen te rijden, langs de schapen, met uitzicht op de besneeuwde bergen en prachtige meren. Bij Lake Alexandria stoppen we voor een bakkie thee met een versnapering. Lekker even van het paard af want we worden toch wat stijf. Zo hebben de paarden ook even rust. Na een half uurtje weer verder richting Lake Tekapo, hier kunnen de paarden even drinken en dan door het bos terug naar de stalling. Het is echt een geweldige tocht geweest en hebben van deze eerste ervaring op een paard heel erg genoten. Henri leek net een echte jockey die het paard enkele malen zelfs spontaan in draf liet lopen. Zag er erg professioneel uit, haha ! De nieuwe ervaring, een schitterende omgeving en het mooie weer heeft ons goed gedaan zo op zo’n laatste activiteitendag. Toch ook wel een beetje teleurgesteld omdat het einde nu pas echt goed in zicht komt rijden we naar Christchurch.

Zondag 5 februari

Vandaag mogen we uitslapen, zelfs van Renate die normaal om 06.15u al klaar wakker is, haha. De spierpijn van het paardrijden valt ook reuze mee (Renate denkt daar anders over). Enkel wat kleine beurse plekken van de riem van het zadel. Vandaag hebben we lekker geen haast. Er staat alleen het schoonmaken van de camper op het programma en onze tassen inpakken. Zoiets wil je natuurlijk zo lang mogelijk uitstellen maar ja, zo te lezen aan de berichten verlangen er toch echt een aantal mensen dat we dinsdag thuiskomen. Wij hebben er totaal geen zin in !!! Het weer is vandaag ook hier somber dus dat doet ons ook geen goed meer. Brrrr, we moeten ons voorbereiden op de kou in sneeuwwit Nederland ! Morgen vertrekt onze vlucht om 14.30u plaatselijke tijd hier en hebben we een reis van 32u voor de boeg in totaal. In Nederland zullen we dan nog één verhaaltje voor jullie plaatsen en dan is het pas echt op een eind. Dus blijf ons nog heel even volgen.

• 05 Februari 2012 - 09:18

Phia:

O jongens wat heb ik genoten van jullie avonturen, wij kunnen het niet vaak genoeg zeggen met ons allen. Rest mij nog om jullie een goeie terugreis te wensen en snel tot ziens in Nederland, liefs van Peter en Phia

• 05 Februari 2012 - 09:22

Naat:

Lieve medebackpackers, jullie liggen nu lekker te slapen dus tijd voor een berichtje van mij! Het waren echt super leuke, relaxte en gezellige weken en heb er met volle teugen van genoten! Wil jullie dan ook heel erg bedanken voor de kans die jullie mij hebben gegeven om deze ervaring mee te maken, nu weet ik pas echt wat jullie ervaren tijdens deze reizen en dat je er verslaafd aan kunt raken. Je moet het meemaken want dit kun je inderdaad aan niemand uitleggen. Heb veel geleerd en het wordt of de 'Britz' of de 'Wicked' voor de volgende keer! Hele dikke kus voor jullie allebei!xxx
    Ohja, woensdagmorgen kunnen jullie weer lekker uitslapen!:-)

• 05 Februari 2012 - 10:42

Cor & Thea:

Wat hebben we weer genoten,van jullie mooie reis.
    Wij wense jullie een hele goede reis.
    En zien je zeker snel weer.
    Goetjes.

• 05 Februari 2012 - 10:44

Theo&Henriette.:

Dat word wel druk met de nieuwe HOBBY,S.Voor alle goede reis.
    Groetjes van Allen

• 05 Februari 2012 - 11:44

Jack:

jammer dat het weer voorbij is ,ik heb genoten van de mooie verhalen en prachtige foto,s,wens jullie nog een fijne terugreis en zie jullie weer met carnaval,
    groetjes Jack

• 05 Februari 2012 - 12:20

Familie De Kock:

Hee wereldreizigers,

het was, volgens mij en jullie verhalen, wederom een geweldige reis die jullie hebben gemaakt. Ik begrijp heel goed dat jullie nog helemaal geen zin hebben om terug te komen, naar de dagelijkse plicht en sleur. Maar aan de andere kant, dan kunnen jullie wel weer plannen gaan maken voor jullie volgende trip, want die zal er vast wel gaan komen ;-).

Vanuit een wit en koud Nederland wensen wij jullie een goede en rustige terugreis en kom veilig weer aan in ons kikkerlandje.

Groetjes uit Wijk en Aalburg

• 05 Februari 2012 - 12:37

Walter En Helma:

Wij hebben zo ook een stukje vakantie mee kunnen beleven. Bedankt voor de mooie verhalen en foto's. Goede reis terug naar ons koud kikkerlandje en Marjolein, wellicht tot binnenkort bij de Action.
    Groetjes,
    Walter en Helma

• 05 Februari 2012 - 13:19

Eline En Anton:

Hoi allemaal..
    Zit eigenlijk met tranen in mn ogen jullie min of meer laatste reisverslag te lezen.
    Voel heel goed dat afschied nemen van zoiets moois niet leuk is....
    Maar ja,plicht(arbeid)roept!!!!jammer he!
    Voor het weer hoef je het echt niet te doen,koud en sneeuw!met wel veel zon dat dan weer wel!
    Wens jullie alledrie een hele goeie reis terug en lees zeker het aller laatste verslag ook!!!!
    dank jullie wel!
    groetjes eline en anton x

• 05 Februari 2012 - 14:06

Willie Van Beek:

Wat jammer dat het bijna is afgelopen. Het was zo'n geweldige regelmaat, steeds weer jullie geweldige verslagen te zien en te lezen. Heel goede reis terug en tot ziens.

• 05 Februari 2012 - 14:25

Arjan En Albertine:

Weer naar huis?! Wat gaat de tijd snel. Door jullie mooie verhalen dachten we vaak terug aan onze tijd in Australie en NZ.

We zien elkaar snel weer.

• 05 Februari 2012 - 16:54

Eilandbewoners:

SUPER bedankt voor de foto's en verhalen die we samen met jullie hebben mogen beleven. Wat een prachtige vakantie! De volgende vakantie>>>>Curacao? hahaha. tot gauw, Willy & Alie

• 05 Februari 2012 - 18:09

Carine:

Hi, goede reis met een prachtig avontuur in jullie rugzak!!
    Trek je skipak maar vast aan!
    Gr van ons allemaal xxxx

• 05 Februari 2012 - 20:51

Theo En Marjo:

Hoi Reizigers het zit er weer op maar het was mooi om jullie te kunnen volgen ,wat een mooie reis moet dit geweest zijn voor jullie.
    Voor straks een veilige en relatief snelle reis terug en ook weer even aan de koude wennen want onze cv kreunt onder de continue arbeid die hij moet verrichten.

Groeten van ons.

• 05 Februari 2012 - 21:41

Cobie En Frans:

bedankt voor de mooie verhalen zo hebben wij ook mee kunnen genieten hoe mooi Australië en New Zeeland is.
    de verhalen waren prachtig en ook hele mooie foto's en wat gaan 4 maanden toch snel om.
    wij wensen jullie een goede terugreis naar ons koude Nederland dan even bijkomen en opzoek gaan naar de rood wit gele das. en dat is ook mooi.

groetjes
    de Traatjes.

• 06 Februari 2012 - 20:59

Gosia, Ruud & Kids:

Hoi Marjolein en Henri,
    Wat vliegt de tijd snel voorbij. Het was een super reis en wij geloven dat jullie geen zin hebben om terug te komen in het koude NL. Goede reis terug en we zien jullie zeker binnenkort:).

Groetjes van De Wortjes:)

• 07 Februari 2012 - 18:50

Germa:

Hoi vakantiegangers,

Ik reed net langs jullie huis en zag in huize Pardoel weer het vertrouwde licht aan en de tafel bezet! We hebben kunnen lezen hoe jullie genoten hebben en hopelijk hebben jullie ook een fijne terugreis gehad. Fijn dat jullie weer terug zijn! Welkom thuis!!

Liefs,
    uit de Laarstraat

• 07 Februari 2012 - 20:25

Th. En M. :

En weer voet gezet op velddrielse bodem.
    Welkom thuis.